Wie is online
67 bezoekers online
Schrijf ons
Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina.
Voor alle nieuwe posts…

volg ons op Twitter

Tweet het openingsbericht ->


Instagram

Rubrieken
Portal
Portal van bekende en vooral minder bekende bloggers en opiniemakers.
English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archief
september 2019
Z M D W D V Z
« aug   okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Files, een journalistieke uitdaging

at zouden die files eigenlijk kosten? De laatste becijfering dateert van 2017, door het AD: 3,7 miljard per jaar; dat moet nu toch wel ver boven de 4 miljard zijn. Volgende vraag: wie betaalt dat uiteindelijk? Jij en ik denk ik. Bedrijfsschade keert onherroepelijk terug in de prijzen.

Meer op ManierenVoorpagina hhBest

2 Reacties op “Files, een journalistieke uitdaging”

  • Sante Brun:

    Dat is nou eens een onderwerp waarover ik jaren mijn hoofd breek. Hoe ontstaat die schade? Doordat auto’s meer slijten als ze te lang stationair draaien? Kan nooit zo veel zijn. Dan moet het zijn: al die mensen in de file komen elke dag een of twee uur te laat op hun werk en dan moet de werkgever toch jaar in jaar uit die uren uitbetalen. Hij kan die schade gemakkelijk teniet doen door zijn prijzen te verhogen. Ik houd het zelfs voor mogelijk dat die schade wordt afgeboekt op de belasting. En anders is het ook makkelijk op te lossen. Die werknemer is er toch zelf verantwoordelijk voor dat hij op tijd op zijn werk komt? Dan gaat hij dus een of twee uur eerder van huis? Of zoekt een ander huis, of een andere baan, of beide!

  • Eindhoven denkt de files op de Randweg (A2-N2) met 105 miljoen, op te brengen door hemzelf, rijk, provincie en omliggende gemeenten, te kunnen aanpakken. Het ED vroeg de verkeerswethouder tevergeefs om een toelichting op de plannen.

Reageer