Wie is online
3 bezoekers online
Schrijf ons
Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina.
Voor alle nieuwe posts…

volg ons op Twitter

Tweet het openingsbericht ->
Rubrieken
Portal
Portal van bekende en vooral minder bekende bloggers en opiniemakers.
English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archief
augustus 2015
Z M D W D V Z
« jul   sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Geen reclame: moderne auto eist merkbrandstof

benzinepomp

Dit is geen reclame en als ik lieg, dan lieg ik in commissie. Goedkoop tanken. Wie wil dat niet? De vraag is alleen of goedkoop toch geen duurkoop is. Laat ik eens iets vertellen over mijn recente ervaringen. We rijden een vier jaar jonge Citroën C4. Zaterdag liet ik de motor even, terwijl Levensmaatje ergens een pakketje afgaf, stationair draaien (wat ik overigens zelden doe). Na ‘n paar minuten begon die motor te stotteren en kreeg ik een melding van het motormanagement: ‘Storing, laat dit verhelpen.’

 

 

Dat werd ‘uitlezen’ door de computer. Uiteindelijke diagnose: brandstofpomp kapot. Niet leuk, vooral als je daags voor een korte vakantie in Duitsland staat. Kosten, inclusief BTW en exclusief montage al gauw EUR 450,– Vraag van de monteur: ‘Waar tank je doorgaans?’ Antwoord: MAKRO. Het commentaar van de garage luidde: tank uitsluitend merkbenzine. Moderne auto’s zijn wat dat betreft hypergevoelig. Een defect als dit kan zich normaliter voordoen na 120.000 op de teller, maar onze auto heeft nog maar 55.000 gelopen.

3 Reacties op “Geen reclame: moderne auto eist merkbrandstof”

  • peter stiekema:

    Een goeie 45 jaar geleden heb ik, als werkstudent, poos een BP-tankstation bemand. Na een tijdje werd het een zogenaamde witte pomp, omdat de Edah het station overnam. Dezelfde tankwagen van BP kwam de benzine afleveren, alleen nu met afdekhoesjes erop, zodat het merk onzichtbaar was. Ik weet uiteraard niet waar Makro de benzine inkoopt, maar ik schat dat het ook hier om gewone merkbenzine gaat.
    Ondanks het feit dat de benzine bij de Edah in Veghel dus gewoon merkbenzine was, klaagden sommigen over de kwaliteit. Ze tankten voor een tientje bij ons en voor en tientje merkbenzine elders. Een mens wil nu eenmaal bedrogen worden……

  • Guido:

    De grap kostte mij uiteindelijk 600 euro.

  • peter stiekema:

    Mijn eerste zes auto’s waren allemaal Citroëns. Ik kan me herinneren dat in die tijd (tot eind jaren tachtig) je altijd het advies ‘Citroën préfere Total’ meekreeg. Stond er zelfs met ticker op, meen ik. Misschien nu nog wel. Ook aan dat advies heb ik me, uiteraard, niet gehouden.
    Waarom ik met Citroën gestopt ben? Wegens auto’s van de zaak. Nu rijd ik privé in een zwarte Jeep (wegens the black Jeep of the family) en in een (reparatiegevoelige) MG B Roadster. Die laatste alleen met het dak open, dus uitsluitend bij mooi weer.

Reageer