Wie is online
2 bezoekers online
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
april 2014
Z M D W D V Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Achterom kijken 44

In deze serie, getiteld Achterom kijken, plaats ik mijn hoofdzakelijk documentaire foto’s, gemaakt in onder meer Friesland (1956-1961) en Noord-Brabant (vóór 1956 en sinds 1961). Meer info hierover. Klik op de foto voor het originele exemplaar. De complete serie is via ‘Rubrieken’ in het menu (links) te bereiken. © Guido t’ Sas.

Parijs 1962Fotograferen-van-model-op-T

Bij het Trocadero waren rond 1962 vaak fotografen in de weer met het maken van platen voor de modewereld. Deze man werkt met een Rolleiflex met (uiteraard) externe flitser. De R. was ongetwijfeld de meest geschikte camera voor atelieropnamen (film Blow Up). In 1962 of ‘63 maakte ik mijn eerste reis naar Parijs en het Ile de France.

 

Wij logeerden, op tip van een collega, in een goedkoop hotelletje aan de Rue de la Grange, in Saint Germain des  Prés en aten nogal eens in een zelfbedieningsrestaurant. Autootje, een Simca 1000 (C’est si facile en Simca Mille) bij dat hotel voor de deur! Moet je nu eens om komen. Het wagentje kreeg overigens een stuk steen, dat van een bouwsteiger viel, op de motorkap. Merde!

Een selectie van de foto’s die ik toen (ook met een Rolleiflex) maakte, heb ik in een album op Flickr gezet. De aardigste, vind ik zelf, is die van Les Halles, de beroemde ‘buik van Parijs’, voordat die naar de banlieu werd verbannen.

Reageer