Wie is online
7 bezoekers online
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
februari 2014
Z M D W D V Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Klachten over virusscanner AVG

avgMenno Schoone, een onafhankelijke ICT-adviseur, op wiens nieuwsbrief 100.000 mensen zijn geabonneerd, schrijft: ‘De afgelopen tijd heb ik regelmatig klachten over de antivirussoftware van AVG ontvangen. De gratis versie van AVG zorgt naast de irritante pop-ups ook nog wel eens voor lastig oplosbare opstartproblemen. Met de betaalde versie van AVG is het niet veel beter gesteld: reeds betaalde software blijkt niet altijd (opnieuw) te downloaden, laat staan te installeren.’

 

‘Wanneer je dit probleem wilt voorleggen aan AVG, blijkt de klantenservice onbereikbaar! Ik heb inmiddels van meerdere lezers vernomen dat zij wèl hebben betaald maar nooit de software hebben kunnen downloaden. Dat kan echt niet! Mijn advies is daarom om voorlopig geen software van AVG meer te installeren. Zie mijn website voor alternatieve gratis virusscanners.’

Tot zover Menno Schoone.

Ik schreef onlangs over mijn recente ervaringen met AVG. In dat stukje valt veel van de door Menno genoemde klachten te herkennen. Maar de vraag blijft, als je geïnstalleerde (betaalde) versie van de virusscanner op twee computers goed lijkt te werken, moet je die dan door andere software vervangen? Nu nog maar even niet. Menno Schoone schrijft trouwens: ‘niet meer installeren’ en dat is net even anders dan geïnstalleerde software verwijderen.

Het doet natuurlijk niets af aan mijn waardering voor SchoonePC, onder welke naam Menno heel wat computerbijbels over opeenvolgende versies van Windows heeft uitgebracht.

5 Reacties op “Klachten over virusscanner AVG”

  • Menno Schoone:

    De tekst is expres zo geformuleerd dat er niet wordt gezegd dat reeds geïnstalleerde software beter verwijderd kan worden. Ik heb hier even een middenweg gekozen omdat ik ook een groot aantal mensen ken die tevreden zijn met AVG.

  • Paul van de Meulengraaf:

    Al jaren gebruiker van AVG; betaalde en gratis versies. Nog nooit problemen ondervonden bij her-installatie van pc.
    Nog steeds tevreden over resultaten.

    • Eric:

      De “klantendienst” van AVG daar ben ik echt niet over te spreken ! Na 4 e-mails nog steeds geen reactie.
      Morgen ga ik zelf bellen…
      Altijd met de betaalversie van AVG gewerkt, desondanks werd mijn PC verschillende keren ernstig besmet met rootkits en andere zware virussen, die een andere scanner dadelijk WEL vond. Heb op ’t nippertje een volledige herinstallatie van Windows kunnen vermijden.
      Voor mij loopt het AVG verhaal hier definitief af, er zijn veel betere en goedkopere tools op de markt.
      Mijn advies : AVG gewoon niet gebruiken !

  • Hun service is inderdaad waardeloos. Ik heb vele lezers die wel betalen maar vervolgens geen contact kunnen krijgen. Dat kan gewoon niet. En dat straalt ook af op de gratis scanner. Dat ik dat op mijn website heb staan, moet hun al heel veel geld hebben gekost. Ze hebben ook nog niet gereageerd, het kan hen dus blijkbaar ook niet veel schelen.

  • Avg vertraagt mijn systeem enorm. Daarnaast liet het met regelmaat Trojaanse paarden en andere malware door. Weg ermee. Nu heb ik Avast. Belast systeem amper en mijn pc blijft schoon.

Reageer op arjen